Volgers

vrijdag 6 september 2019

Vandaag een leuk ritje gemaakt.

Vandaag een ritje gemaakt door Belgisch Limburg en Nederlands Limburg.

Ik ben geboren en getogen in Limburg. Geboren in het zuiden van de provincie en de eerste jaren van mijn leven ook in het zuiden vertoefd. Van af mijn 5e levensjaar ben ik verder opgegroeid in het midden van Limburg. Na 25 jaar in het Gelderse vertoefd te hebben ben ik weer neergestreken in midden Limburg en wel in het dorp waar ik ben opgegroeid. 

Vandaag even poolshoogte gaan nemen waarom ik weer in het zuiden ben neergestreken.

Wie sjoan oos Limburg is. 

Heuvels en vlak land wisselen elkaar af. Wegen variĆ«ren van slingerende boeren paden ror super gladde snelwegen en alles er tussen in. 

Veel natuur schoon en mooie dorpen met zowel oude als nieuwe architectuur. 

Echt een aanrader. 

Oh ja in beide provincies zowel BelgiĆ« als Nederland spreekt men zowel Nederlands als Limburgs. 

Victor

1 opmerking: