Victor en auto's
Vele mensen weten het. Ik ben een autogek. mijn eerste auto war een bordeaux rode Renault 4 GTL uit 1983. De tweede waas een Renault 18 GTL mat pack Electrique bouwjaar 1982 met LPG. De Renault 4 is overleden aan een overdosis deuk helaas. De Renault 18 had een brand schade in de bedrading. Vervolgens ben ik een Datsun Sunny gaan besturen bouwjaar 1982 kenteken van 1986, deze had geen verwarming en qua roest zaten er ook al gaten op plaatsten waarvan je denkt nou dat is niet echt veilig. Hierna volgde er een heerlijk rijdende Fiat Ritmo. Beige van kleur bouwjaar 1982. alleen in het dak zat er geen deuk. Heerlijk om mee te rijden en nadat ik deze opgeknapt heb heb ik deze verkocht.
Hier begon voor mij het zelf repareren en opknappen van auto's.
Deze Fiat heeft gezelschap gekregen van een Daihatsu Charade TXE uit 1980 met patrijspoortjes aan de achterzijde. Er kwam een renault 5 automaat uit 1981 de gelederen versterken en de Fiat verdween. De automaat werd vervangen door weer Renault 18 eentje uit 1983 dit keer. Een American op basis van de GTL uitvoering. Een heerlijke reismobiel. Deze werd helaas gekust door een mercedes. Hierbij moet ik opmerken dat de mercedes niet meer rijdbaar was maar mijn 18 op eigen kracht de garage bereikte.
Na deze 18 kwam er een renault 5 GTL uit 1984. Bordeaux rood van kleur. Toen deze het begaf is deze vervangen door de Charade welke al lange tijd in winterslaap was en na enkele jaren weer door mij tot leven gewekt. De charade was te klein en een Volvo 460 GLS op LPG uit 1983 maar model 1984 kwam er voor in de plaats.
De rode 5 werd gerepareerd.
Na de Volvo was er een Ford Fiësta Diesel L uit 1984, deze was na 10 maanden toe aan een APK en werd verkocht. Een blauwe Renault 9 GTL Lousiane kwam de gelederen versterken. Wegens omstandigheden moest deze weg maar werd opgevolgd door een grijs blauwe Citroën BX van 1986.
De rode 5 werd vervangen door een Renault 18 GTL Break uit 1983 wederom eentje met LPG. En de BX werd vervangen door een Witte Renault 9TL uit 1987.
De Renault 18break ging naar een liefhebber en rijd tot op de dag van vandaag nog steeds rond met meer dan 1.500.000 km op de klok met nog steeds de originele motor.
De witte Renault 9 TL bleef over. Deze werd op de APK afgekeurd en na herstel heb ik deze verkocht en kwam er een witte renault 19 GTS uit 1991.
Tot hier zijn de auto's opgenoemd die gebruikt werden als Daily driver. Hier tussen hebben nog vele andere autos gezeten die werden aangeschft als hobby en na reparatie werden verkocht zoals een poniac Firebird een Mercedes 190 een Ford Escort of 3-4 een renault 25 en Fuego, een Peugeot 405 en 305, een Dacia 1300 een Zastava een Fiat 127 een Lancia Delta een Alfa Sud een 33 en 75 en nog vele andere. Noem een merk en de mogelijkheid bestaat dat ik deze bestuurd heb.
Deze Witte Renault 19 kon ik na een jaar inruilen tegen aanschaf prijs en een grijze Renault 19 1.4 RN Beverly uit 1993 kwam er voor in de plaats. Hier bij kwam een Peugeot 1.4 GR uit 1987 als hobby auto. Deze werd verkocht aan de zoon van de garagehouder en de eerste Renault Megane break kwam. Een 1.9 Dti RT dit keer. Deze was van 1999. De Renault 19 werd de hobby auto. Deze hebben 8 jaar naast elkaar dienst gedaan. Beide waren zowel Daily driver als hobby auto. De diesel werd te duur en de 19 kreeg te veel kosten en met spijt tot op de dag van vandaag ( de 19 is gelukkig bij een liefhebber terecht gekomen en gaat ook richting de miljoen km) ingeruild op een Subaru Impreza Plus( stationcar) uit 2001. Heerlijke rijders auto maar het Comfort is niet om over naar huis te schrijven en de ruimte na een Megane break ook niet echt. Dus op zoek naar Comfort en ruimte.
Na 9 maanden kwamen we onze blauwe Renault Megane tegen. De Subaru werd ingeruild. Nu hadden we het Comfort en de ruimte waar je u tegen zegt. Een 200.000km later is de Megane met pensioen gegaan en terecht gekomen bij het huidige baasje van onze Peugeot 205 die ook nog steeds rondrijd.
Wij hebben toen onze huidige Dacia logan MCV op LPG uit 2009 in de armen gesloten. Inmiddels rijden we daar al dik 200.000 km en 4 jaar mee rond, en de ruimte en Comfort zijn dik in orde. Qua gebruikskosten val het ook reuze mee. Alleen regulier onderhoud verder alleen een oliedruksensor.
Omdat de hobby nu eenmaal in het bloed zit kwam er naast de Logan 3,5 geleden een Renault Twingo Comfort uit 1997 bij. Deze twee dienen ons nu met alles waarbij we een gemotoriseerd vierwielig verrijdbaar onderstel nodig hebben. En geloof het of niet. Zowel de Twingo als de Logan zijn zeer bruikbare verhuiswagens.
En de hobby rommelen met auto's ja die is er nog steeds.
Victor.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten